ЧЕРНІВЦІ

Українські порти будуть схожими на бельгійські

0

Модель реформування портового господарства через концесійні договори буде вигідною для держави та бізнесу. Ця модель активно використовується в Європі, зокрема в Бельгії

 Про це заявив консультант Roland Berger Strategy Consultants Кирило Пелех, коментуючи обговорення механізму концесії портів із потенційними інвесторами, що відбулося минулого тижня в Мінінфраструктури.

«Механізм проведення реформи обрано дуже правильно. За основу взята європейська система. Ми бачили моделі бельгійських портів, і результати, які були отримані в Бельгії. Там є дохід від морського бізнесу, водночас є великий дохід від припортового кластера. Тобто залучення приватного капіталу дає поштовх до розвитку припортової зони та формування додаткового грошового потоку», - сказав Пелех.

Перевагою концесії експерт відзначає захист прав державної власності на об´єкти портового господарства.

Компанія Roland Berger Strategy Consultants, заснована в 1967 році, входить до п´ятірки лідерів світового ринку управлінського консалтингу та управляє офісами у 36 країнах світу. Експерти компанії входять в робочу групу Міністерства інфраструктури України з питань організаційно-технічної підготовки Стратегії розвитку морських портів України.

Нагадаємо, 16 серпня в Мінінфраструктури відбулося розширене засідання робочої групи з питань підготовки до впровадження прозорих механізмів використання приватними інвесторами портових об´єктів. У засіданні взяли участь начальники портів, представники приватних стивідорних підприємств, найбільших українських вантажовідправників, банків, міжнародних аудиторських і консалтингових компаній.

Учасники заходу дійшли висновку, що найбільш оптимальним механізмом залучення великого бізнеса в портову індустрію на цьому етапі є концесія.

Як вважає Ігор Чуфаров, старший менеджер відділу податково-юридичних послуг компанії Ernst and Young, концесійні проекти в морських портах мають будуватися на довгостроковій основі.

«Формат концесії - єдина можливість залучити необхідний приватний капітал для модернізації портової галузі. Інших джерел у держави зараз просто немає. І держава в особі Міністерства інфраструктури має повністю сприяти реалізації концесійних проектів у портах, - зазначив  Чуфаров. - За світовим досвідом, середній термін концесійних проектів становить від 40 років. При цьому, зазвичай, після завершення терміну дії договору інвестор отримує можливість продовжити проект на взаємовигідних умовах».

Нагадаємо, 8 червня Президент Віктор Янукович підписав Закон «Про морські порти», який має легалізувати присутність у портах приватного бізнесу. Закон набуде чинності 13 червня 2013 року.

File not found.
коментарі powered by Disqus
Погода
Погода у Чернівцях

вологість:

тиск:

вітер:

Партнери портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине
 

   Copyright © 2015 «Коментарі:» Всі права захищені.

Система Orphus proIT weblog.com.ua