ЧЕРНІВЦІ

«Укрзалізниця» стає гнучкішою

Державна адміністрація залізничного транспорту ввела нову систему тарифікації пасажирських перевезень
До кінця року тарифи в цілому піднімуться на 14,3%, однак тепер вартість квитків буде плаваючою - визначатися вона буде сезоном і днем ​​тижня поїздки.
2 квітня набув чинності наказ Мінінфраструктури № 170, яким були затверджені нові тарифи на залізничні перевезення пасажирів і багажу всередині України.Вартість проїзду зросла тільки в купейних вагонах і вагонах першого класу швидкісних потягів (типу «Столичний експрес»). Індексація тарифів відбудеться в три етапи: з 2 квітня, 1 липня і 1 жовтня. В цілому тарифи виростуть на 14,3%.
Обгрунтуванням цього заходу є те, що тарифи не індексувалися з червня 2009 року. А за цей час зросла мінімальна зарплата, вартість енергоносіїв і комплектуючих для пасажирського господарства. 

При цьому незмінними залишаються тарифи на проїзд у приміських потягах і соціально орієнтованих плацкартних вагонах, а також в СВ, де вартість проїзду забезпечує хорошу рентабельність. До речі, вартість квитків за ці роки змінювалася, проте відбувалося це не через підвищення тарифів на перевезення, а через інших складових ціни.

Однак збільшені тарифи - не єдина новина в залізничних касах. Відтепер вартість для пасажира буде визначатися ще й тим, в який сезон і який день тижня він хоче вирушити в поїздку. Нова модель ціноутворення перейнята «Укрзалізницею» у європейських перевізників і покликана регулювати попит і згладжувати дефіцит квитків у пікові періоди та дати. В середині тижня попит на поїзні квитки різко падає, зате у вихідні та свята купити квиток часом надзвичайно непросто, на що скаржаться самі пасажири. І за допомогою нової системи індексації Укрзалізниця хоче зробити щільність пасажиропотоку більш рівномірною.

Як змінилися ціни на квитки "Укрзалізниці"

Поїзд

Вартість квитка до 2 квітня

Вартість квитка після 2 квітня

№343, Київ - Харків

94,16 грн

92,9 -107, 56 грн

 

№118, Чернівці - Київ(фірмовий)

120 грн.

138, 18 - 149, 5 грн., грн.

 

 

 

 

 

 

 

 


Так, з 25 по 30 грудня тариф буде на 10% вище, а 31 грудня на 30% нижче. У літній період з 1 червня по 31 серпня - на 7% вище, на травневі свята - з 28 квітня по 8 травня - на 3% вище, а 9 травня на 20% нижче. В не пікові періоди - з 21 січня до початку березня і з 1 жовтня по 24 грудня - на 5-14% нижче.
Крім того, до цих сезонним коефіцієнтами будуть ще застосовуватися і тижневі. У понеділок, четвер і суботу коефіцієнт залишається незмінним. Під вівторок і середу тариф буде на 10% менше, а в п`ятницю та неділю - на 10% більше.
В результаті, в деякі дні вартість проїзду в купейних вагонах може виявитися навіть нижче, ніж була до 2 квітня.

Приміром, пасажири фірмового потяга "Буковина" можуть купити дешевші квитки до Києва, якщо вирушать у подорож з вівторка по п`ятницю - 91, 63 грн (плацкарт) і 138, 18 (купе) і дорожчі, якщо їхати доведеться в п`ятницю, суботу, неділю чи понеділок - у ці дні плацкарт вартує вже 97, 81 грн, а купе - 149, 5 грн., - повідомили кореспонденту 
«Чернівці. Коментарі» на залізничному вокзалі станції "Чернівці".

Індексуватися в залежності від сезонності і дня тижня будуть квитки на всі категорії вагонів (СВ, купейні, плацкартні, загальні, в перший, другий і третій клас швидкісних поїздів). Нововведення стосуються тільки поїздів дальнього сполучення і не стосуються електричок.

Підвищення цін на квитки, швидше за все, істотно не змінить розподіл пасажиропотоку серед різних видів транспорту. Приміром, ціна проїзду за маршрутом Київ-Чернівці автобусним рейсом становить 146.85 гривень, що приблизно дорівнює вартості купейного квитка. Однак, користуватися автобусом і за старими цінами здебільшого звикли ті, хто готовий був зручністю платити за оперативність, щоб швидше дістатися столиці (автобус їде маршрут 10 годин, поїзд - 15).
Таким чином, аудиторія Укрзалізниці навряд чи змінить купейні полиці на автобусні і тим більше літакові сидіння.

За рахунок індексації «Укрзалізниця» до кінця року планує отримати додатковий дохід в сумі 100 400 000 грн. Але кардинально проблеми пасажирського сектора це не вирішить. Про це свідчать хоча б дані за минулий рік. Доходи залізниць Україні від пасажирських перевезень склали - 5863400000 грн., Витрати - 12436,8 млн. грн.Тобто, збитки досягли 6573400000 грн. Роком раніше цей показник був на 800 млн грн менше, а за підсумками цього року повинен перевищити 7 млрд грн.

Одним з аргументів для «Укрзалізниці» навіть цього незначного підвищення тарифів є невідповідність їх рівня навіть з нашими сусідами в РФ і Казахстані.Серед наших сусідів нижче, ніж в Україні тарифи на пасажирські перевезення тільки в Білорусі, та й то з причини великих держсубсидій та іншого масштабу цін. А щодо Росії варто відзначити, що держава регулює (і дотує) тільки тарифи в плацкартних вагонах, а в купейних і СВ цінову політику визначає РЖД виходячи з багатьох чинників: конкуренції з іншими видами транспорту на конкретних напрямках, сезонності, днів тижня і так далі .
«Укрзалізниця» поки таких повноважень не має, та й істотно підвищити свою прибутковість на підвищення тарифів навряд чи зможе. При вартості умовного квитка в купейному вагоні в 200 грн до 2 квітня і подорожчання до 230 грн після 1 жовтня можна говорити, що в кінці року в залежності від сезону і дня тижня його можна буде купувати від 150 грн. до 280 грн.
Як бачимо, цей захід може лише згладити «піки попиту», але ніяк серйозно не вплине на фінансове оздоровлення пасажирського сектора. Адже ті самі додаткові 100 млн грн дозволять збільшити доходи від пасажирських перевезень всього лише на 2%. А витрати зростуть мінімум на 10%.

Але крім введення нової ринкової моделі ціноутворення цей захід дозволить частково вирішити ще одну проблему. Як повідомили «Коментарям» в «Укрзалізниці» на початок року в Україні був 6931 пасажирський вагон, з яких у 3336 (48%) перевищено нормативний термін експлуатації в 28 років, а ще 2695 (38,8%) мають вік 20-28 років .
Минулого року в пікові періоди використовувалося 5782 вагона, а інші вже не можуть працювати, але списати їх складно через існуючі процедур. В не пікові періоди використовується 4,5-4,7 тис. вагонів. Тобто головним болем для залізниць є підготовка близько 1 тис. вагонів для додаткових поїздів на літній період і пікові святкові дати. Сукупно ці вагони працюють лише чотири місяці на рік, але приносять великі збитки через необхідність їх ремонту, утримання, додаткового штату провідників. І підвищення тарифних коефіцієнтів на ці дати дозволить хоча б частково ці збитки компенсувати.
Хоча для беззбиткової роботи пасажирського сектора тарифи треба підвищити хоча б у два рази, але тим самим залізниця стане недоступним видом транспорту для 90% українців. А на відміну від інших країн Європи і СНД, де держава дотує пасажирський сектор, уряд України і місцева влада, порушуючи норми закону «Про залізничний транспорт», компенсують лише близько 150 млн грн, або 2,3% від суми збитків.

File not found.
коментарі powered by Disqus
Погода
Погода у Чернівцях

вологість:

тиск:

вітер:

Партнери портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине
 

   Copyright © 2015 «Коментарі:» Всі права захищені.

Система Orphus proIT weblog.com.ua